Reducing returns

Hoe verlagen we het aantal geretourneerde producten in de Belron groep?

Binnen Belron is ons motto "To make a difference for our customers by solving people's problems with real care!" Dit staat echter in contrast met de 20% retourzendingen - niet echt een goed voorbeeld van "Making a difference".

Uiteraard vormen retours een standaardproces in iedere industrie. Het is een erg duur proces dat vele logistieke uitdagingen met zich meebrengt. De oorzaak van deze retourzendingen (en bijhorende kosten) is vaak niet duidelijk. De afgelopen jaren is het aantal retours gestegen. Vandaag bevinden we ons op het punt waarbij we 20% van onze producten terug naar onze distributiecentra sturen. Dit zorgt voor heel wat inefficiëntie in zowel processen als producten. In het Duits noemen we dit "Scheibentourismus".

Wat zijn de redenen voor deze retours? Waarom zijn er zo'n verschillen tussen landen? Hoe kunnen we het aantal redours terugdringen? Wat zijn de best practices binnen andere industrieën met een vergelijkbaar probleem?

Jouw uitdaging is ons te helpen met:
- Inzicht verwerven in waarom zo veel stukken glas worden teruggezonden en de bijhorende kosten
- Een plan opstellen om 0 retours te hebben
- Anders te denken, vol energie te zijn, ideeën aanreiken en actief met ons communiceren
Kort samengevat, is het jouw uitdaging ons the helpen om "de code te kraken" en zo het verschil te maken binnen ons bedrijf.

REGISTREER NU

Meer challenges

5 toonaangevende verladers dagen je uit innovatieve oplossingen uit te werken voor uitdagingen waarmee zij vandaag in hun supply chain worden geconfronteerd.

Sustainability & supply chains

Colruyt Group

ontdek meer

Complexity in a worldwide group

Isolava (Knauf)

ontdek meer

Ergonomics & safety in transport

FrieslandCampina

ontdek meer

The war for trucks

ArcelorMittal

ontdek meer